محل تبلیغات شما

گام اول در آموزش رانندگی از صفر برای مبتدی

آموزش رانندگی آسان

اولین مانع بر سر رانندگی آشنایی با کلیات خودرویی است. به طور کلی در همه خودروها موارد زیر اولین المان‌هایی است که توجه هر تازه‌کاری را به خود جلب می‌کند.

اولین بار که قرار است پشت رل بشینید، صندلی، پدال، آینه، ترمز دستی، دنده، فرمان ۶ موردی است که ابتدا توجه شما را جلب خواهد کرد. هر کدام از این موارد جزئیاتی دارد که باید گام به گام با آنها آشنا شوید. عجله نکنید. با حوصله کنترل همه اجزای ماشین را به دست خواهید گرفت.

آموزش دور دو فرمان

آموزش دور دو فرمانه – دوستان در این پست آموزشی میخواهیم راحت ترین روشهای دور دو فرمان و یک فرمان را آموزش دهیم.

یکی از آیتم‌هایی که قطعا در آزمون عملی از شما خواسته می‌شود دور زدن است. می‌بایست نکات ایمنی در مورد دور زدن را با تمام جزئیات رعایت کنید و پیش از آنکه روز آزمون فرارسد بارها این موارد را تمرین کنید.

در ادامه نکات مهم را به شما یادآوری می‌کنیم و دستور انجام دور دو فرمان و دور یک فرمان را به صورت خلاصه به شما آموزش خواهیم داد.

آموزش دور دو فرمان

راه و رسم دور دو فرمان

احتمال اینکه افسر از شما بخواهد دور دو فرمان بزنید زیاد است زیرا تکنیک‌های متعددی در این دور زدن وجود دارد. به یاد داشته باشید که اگر جاده کمتر از ۱۲ متر است حتی فکر امتحان کردن دور یک فرمان هم به ذهنتان نرسد و راه مطمئن آن است که دور دو فرمان را امتحان کنید. حواستان باشد که هر جایی نمی‌توان دور دو فرمان زد.

می‌بایست دور زدن شما در شرایطی باشد که خط وسط ممتد نباشد و به صورت بریده بریده باشد. در غیر این صورت به هیچ عنوان اجازه دور دو فرمان زدن ندارید. اگر افسر از شما خواست که در این شرایط دور بزنید در حال امتحان کردن شماست.

نکته دیگر اینکه نباید نزدیک تقاطع این کار انجام شود. دور دو فرمان باید ۱۵ متر با فاصله از تقاطع انجام شود.

۶ دستور برای دور دو فرمانه

۱- مانند دور دو فرمان ماشین را متوقف می‌کنید. راهنما میزنیم، با دقت آینه‌ها را بررسی می‌کنید و برمی‌گیردیم تا نقاط کور را دقیق پوشش دهیم تا هنگام ایستادن در سمت راست جاده مشکلی پیش نیاید. در واقع در گام اول ماشین را ۳۰ سانتی جدول پارک می‌کنیم.

۲- در موقعیت ایست ۳۰ درجه برای خروج از پارکینگ با رعایت همه موارد ایمنی قرار می‌گیرید.

۳- سر راننده کامل به سمت چپ برگردد و همه چیز را دقیق بررسی کند، فرمان را کاملا به سمت چپ بچرخاند و حرکت خود را به سمت عرض چپ خیابان انجام دهد.

۴- تا کجا ماشین را به سمت جپ ببرید؟ تا جایی که از روی کاپوت جدول روبرو دیده نشد، اینجاست که باید بایستید، حال نوبت به راست کردن فرمان است، با حرکت لاک پشتی فرمان را صاف کنید و تا جا دارد ماشین را جلو ببرید، از زیر آینه بغل نگاه کنید که به جدول برخورد نکنید.

۵- راهنمای سمت راست بزنید، باید کمی عقب بروید، آینه را دقیق بررسی کنید، حرکت لاکپشتی باشد، آنقدر عقب بروید که از جلو کاپوت ماشین جدول روبرو دیده شود، این نشان می‌دهد می‌توانید دور زدن را کامل کنید. تا زمانی که جدول روبرو را می‌بینید عقب بروید. هنگام عقب رفتن کاملا به پشت برگردید.

۶- کار تقریبا تمام است. راهنمای چپ بزنید و همچنان که حرکت لاک پشتی انجام می‌دهید دور زدن را کامل کنید.

نکته مهم در هنگام دور زدن

یکی از مهم‌ترین نکاتی که در هنگام دور زدن در آزمون عملی باید بدانید آن است که بیش‌ترین خطا در خاموش شدن ماشین اتفاق می‌افتد. باید بر حرکت لاک پشتی مسلط باشید. کنترل فرمان و دانستن مراحل سختی خاصی ندارد اما هماهنگی شما در هنگام لازم و ترمز و خصوصا کلاج در نتیجه بسیار تاثیر گذار است.

نکات مهم برای دور یک فرمان

اگر در خیابان عریضی هستید که با دور یک فرمان‌ هم می‌توان دور زد، طبیعتا انتخاب راحتتر دور یک فرمان است. باید حق تقدم وسیله نقلیه‌ای که به صورت مستقیم در حال حرکت است رعایت شود، شرایط اطراف کاملا بررسی شود و راهنما زده شود.

در مورد خیابان‌های دو طرفه نیز می‌توان دور یک فرمان زد به شرط آنکه کاملا حق تقدم را رعایت کنید و با رعایت ایمنی و تسلط این کار را انجام دهد زیرا می‌بایست دو لاین را همزمان چک کنید. معمولا در خیابان با عرض بالای ۱۲ متر می‌توان دور دو فرمان زد.

راه و رسم دور یک فرمان زدن

اول باید راهنمای راست بزنید، آینه و نقاط کور را کنترل کنید و به گوشه سمت راست خیابان خیلی آرام و با رعایت اطمینان حرکت کنید و بایستید. سپس راهنمای سمت چپ بزنید همه آینه را بارها بررسی کنید، به آینه اکتفا نکنید برگردید و خودتان سمتی که قرار است دور بزنید را کاملا بررسی کنید، اگر زمان مناسبی بود و اتومبیل دیگر در حال عبور نبود خیلی آرام و با حرکت لاک پشتی زاویه ۳۰ درجه از حالت پارک خود ایجاد کنید پس از اطمینان از شرایط دور بزنید.

بنابراین برای انجام دور یک فرمان لازم است که ۵ مرحله رعایت شود. این مراحل از نظر افسری که از شما امتحان می‌گیرد بسیار مهم است. سعی کنید در تمرینات طبق اصول عمل کنید.

۵ دستور دور یک فرمانه

۱- دستور اول آن است که سمت راست پارک کنید! خیلی ساده راهنما بزنید و سمت راست کنار جاده توقف کنید. در هنگامی که به سمت راست حرکت می‌کنید حتما حواستان به آینه باشد.

۲- قرار است دور بزنید اما هیچ‌گاه نباید یک مرتبه این کار را انجام دهید. اتومبیل‌های دیگر باید متوجه شرایط شما شوند در غیر این صورت احتمال تصادف بالا می‌رود. بنابراین می‌بایست پیش از دور زدن با کنترل نقاط کور و آینه و سنجیدن همه جوانب در حالت ۳۰ درجه خروج از پارک قرار گیرید. به این ترتیب به سایر اتومبیل‌ها فرصت می‌دهید که از وضعیت شما آگاه شنود.

۳- پس از ایست در زاویه ۳۰ درجه اگر همه شرایط مساعد بود و همه نقاط را با آینه و یا ب چشم خود بررسی کرید یک طرف خیابان دو طرفه را طی کنید و در خط میانی ایست کوتاهی انجام دهید.

۴- بهتر است زمانی را برای خروج از پارک انتخاب کنید که هر دو طرف خیابان خلوت باشد تا در میانه خیابان توقف شما طولانی نشود؛ پس از آنکه در وسط خیابان توقف کرید و لاین دوم را دوباره بررسی کردید دور بزنید.

۵- نوبت به صاف کردن فرمان رسیده، پس از اتمام کار با آرامش و تسلط فرمان را صاف کنید.

 

آموزش تئوری رانندگی

✅ پیش از هر چیز محل نشستن باید مطابق بدن شما تنظیم شود. پس اولین موردی که باید با آن آشنا شوید صندلی راننده است:

۱- صندلی راننده: قرار است مدت طولانی بر روی آن بنشینید پس باید راحت باشد و برای ایجاد دید مناسب تنظیم شود. پس صندلی را دقیق مطابق شرایط بدن خود تنظیم کنید طوری که کامل به پدال و فرمان دید داشته باشید. کمی حوصله به خرج دهید تا بهترین جای صندلی برای خود را پیدا کنید.

پس از نشستن پشت فرمان نگاهتان به پایین می‌افتد. سه پدال پیش روی شما قرار گرفته؛ تا زمانی که با ماشین دنده‌ای کار می‌کنید این سه پدال هر دو پای شما را درگیر خواهد کرد:

۲- پدال‌ها : پدال سمت چپ کلاچ است که با دنده مرتبط است. پدال وسط ترمز و پدال سمت راست گاز است.

✅ پس از شناخت پدال به سراغ آینه‌ها بروید. آینه‌ها چشمان دیگر شما هستند تا از اطراف خودرو اطلاع حاصل کنید:

۳- آینه‌ها : آینه داخل ماشین ، باید طوری تنظیم شود که پشت ماشین به خوبی دیده شود، دو آینه بغل نیز برای پوشش سمت راست و چپ ماشین با توجه به دید شما تنظیم می‌شود.

✅ نگاهی به سمت راست خود بیندازید، بین دو صندلی یک دسته قرار دارد:

۴- ترمز دستی: علاوه بر ترمز پدالی ماشین، ترمز دیگری نیز تعبیه شده که کاربرد آن با ترمز پدالی متفاوت است. هنگامی که پارک کرده‌اید این ترمز را بالا می‌کشید، زمانی که قرار است راه بیفتد ترمز دستی را پایین می‌آورید یا اصطلاحا ترمز دستی را می‌خوابانید.

بنابراین اگر اولین بار پشت رل نشستید، صندلی و آینه را تنظیم کردید، باید ترمز دستی را بخوابانید.

 

تنظیم سرعت در دنده عقب

سوالات راهنمائی رانندگی

آموزش رانندگی از صفر

فرمان ,سمت ,یک ,آینه ,ترمز ,ماشین ,دور دو ,دور یک ,سمت راست ,دو فرمان ,دور زدن

مشخصات

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

tanobandni شمشیر ولایت نوین محتوا اخبار فساد جنسی Daniel's blog پلن مثبـت bengnextgistge James's blog آرام بند درب 09124036285 erlavibi